VÄÄNÄSTEN SUKUSEURAN KIRJOITUSKILPAILU Kirjoita kesällä elämän- tai tilannetarina

6.6.2024

Rohkaistakseen muistelua, tarinointia ja sukututkimuksen sanallista rikastamista Väänästen sukuseura julistaa kirjoituskilpailun kaikille Väänäsistä kiinnostuneille, pois lukien hallituksen ja toimikuntien jäsenet.

Kirjoitusaikaa on syyskuun loppuun. Kiinnostavimmat ja elävimmät julkaistaan Väänästen sukupuussa 2024. Julkaistuille luvassa pieni kirjoituspalkkio. (Muutoin Väänästen sukupuu ei maksa kirjoituspalkkioita.)

Kirjoitusten tulee olla todenmukaisia ja aiemmin julkaisemattomia. Aiemmin kirjoitettuja ne voivat kyllä olla. Mukana saa mielellään olla kuvia.

Kaikki kirjoitukset talletetaan sukuseuran arkistoon ja niitä voidaan käyttää sukuseuran myöhemmissä julkaisuissa.

”Jokainen ihminen on laulun arvoinen!”

Sarjat vuonna 2024

Tilannetarina

Pari liuskaa jostain tilanteesta, jossa toimijoina on ollut väänässukuinen tai useampi ja johon liittyy jokin yllätys, huvittavuus, saavutus, pettymys tai muu syy, miksi tilanteesta syntyy tarina. Tilanne voi olla historiallinen tai tuore.

Elämäntarina

3–10 liuskaa, kuvaus itselle tärkeän edesmenneen Väänäs-sukuisen tai sukuun kytkeytyneen henkilön tai pariskunnan elämänvaiheista.

Kirjoitukset toivotaan sähköpostitse word-muodossa, mutta myös selkeästi käsinkirjoitetut ja paperisina postitetut otetaan mielellään vastaan.

Lähetä yhteystiedoin varustetut kirjoituksesi syyskuun loppuun mennessä:

sähköpostitse eevis[at]piispanen.fi

ja selkeästi käsinkirjoitetut: Eeva-Riitta Piispanen, Nurmeksentie 1067, 73320 NILSIÄ

JA EI KUN TARINOIMAAN!